9 września 2012

Kilka nowych fotek ze stolicy


Niestety nie udało mi się znaleźć informacji na temat tych tańców, jeśli ktoś się orientuje byłabym wdzięczna za informację. Niestety mój mąż nie był w stanie powiedzieć nic konkretnego oprócz tego, że prawdopodobnie jest to próba podtrzymania tradycji. Czyli nie wiele mógł mi powiedzieć.    



tylko przez tych panów możesz dołączyć do tańczących

żeby nie było, nie można tak po prostu dołączyć do tańczących.
 Trzeba najpierw poprosić o taką możliwość.

z wujkiem Hugo :)


niektórzy tańczą w sportowym obuwiu, inni boso  


tu nie ma znaczenie wiek, każdy może się dołączyć 



















                        

limpias - oczyszczenie, niezbędne rekwizyty



W centrum Mexico City
 można znaleźć sporo takich własnie "czyścicieli" 


Ja wybrałam tą panią

dobrze się od czasu do czasu oczyścić,
żeby szczęście sprzyjało 

Na pytanie, mojego męża, czy może mnie
 "oczyścić" odpowiedziała:
 "Oczywiście, że tak. Może i guera*,
 ale osoba jak każda inna" :)  


a na zocalo zespól pięknie przygrywający
 i tłum wykrzykujący hasło:
 "Mexico sin PRI !" (Meksyk bez PRI!**) 
* guera - kobieta o jasnej skórze i włosach (chociaż nie zawsze, na przykład sprzedawcy zwykli wołać w ten sposób na wszystkie kobiety, żeby przykuć ich uwagę).
** http://pl.wikipedia.org/wiki/Partia_Rewolucyjno-Instytucjonalna partia polityczna, która wygrała w tym roku wybory prezydenckie, chociaż wszyscy się dziwią jak do tego mogło dojść. Z tego też powodu organizowane są liczne demonstracje przeciwko nowemu prezydentowi Meksyku, Enrique Peña Nieto.   

2 komentarze:

  1. Uważaj bo za takie opisy i "promowanie" szamanów, Cejrowski w Polsce jest oskarżany o propagowanie satanizmu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe, na szczęście nie jestem osobą publiczną, więc chyba mi to nie grozi :)

    OdpowiedzUsuń

instrukcja dodawania komentarzy dla niezarejestrowanych u góry po prawej :)