11 września 2012

Mexico - Polska

Jak już co poniektórzy wiedzą, planujemy powrót do polski. pisząc "powrót" mam na myśli to, że nie mamy zamiaru mieszkać w Meksyku, jedynie od czasu do czasu odwiedzać rodzinę i znajomych.
Powodów takiej decyzji jest kilka. Między innymi fakt, że bardzo tęsknie za domem, rodziną i przyjaciółmi. Z tego co rozmawialiśmy z Hugo (mężem moim), dla niego to nie jest aż taki problem, szybko się asymiluje.
Drugi, główny powód to różnice kulturowe. Nie te, które widać na pierwszy rzut oka, ale te,które wymagają większego poznania. Różnice na tyle dla mnie znaczące, że nie jestem w stanie ich zignorować, a przyzwyczaić się nie sposób.


Pod każdym innym względem Meksyk jest uroczy i czarujący. Można się zakochać, na prawdę. Jeśli ktoś potrafi żyć swoim życiem i nie zważać na różnice, czy nie przeszkadzają mu one, mogę takiej osobie polecić Meksyk z całego serca. Bardzo żałuje, że ja tego nie potrafię. Kto, wie może kiedyś, na emeryturze :) kiedy będziemy już mogli utyć zajadając się tacos al pastor, a świat dookoła nas już nie będzie nas dotyczyć, wtedy może tu wrócimy, cieszyć się życiem bez problemów i pośpiechu.
Szczerze mówiąc, troszkę mi szkoda wyjeżdżać zwłaszcza, że otworzyła się przed nami niecodzienna możliwość rozpoczęcia własnego interesu na na prawdę świetnych warunkach. Jednak nie wszystko da się przeskoczyć i nie na wszystko można przymknąć oko.
Ale, ale wracając do tematu powrotu do Europy. Z pewnych względów nie będzie to łatwe. problemem jest mój obecny nielegalny pobyt w Meksyku. Nie żeby się tłumaczyć, tylko w celach wyjaśniających, taki stan rzeczy nie wynika z mojej winy, a z nie kompetencji osób odpowiedzialnych za informację i przyjmowanie wniosków o wizy. Szerzej o tym napiszę w następnym poście. Tak więc, zamierzam się podzielić z Wami staraniami w sprawie powrotu, a nóż komuś się to kiedyś przyda. A w Europie, kto wie gdzie nas w końcu poniesie, jedno jest pewne, obieramy kierunek na Własne Miejsce Na Ziemi.    

                

0 komentarze:

instrukcja dodawania komentarzy dla niezarejestrowanych u góry po prawej :)